3 ieteikumi restorāniem klusajā sezonā

Lielākā daļa restorānu īpašnieku zina, ko nozīmē strādāt klusajā sezonā un pēc brīvdienām. Šajā laikā apmeklētāju trūkums mēdz kaitēt Jūsu biznesam.

Tiesa, cieš ne visi restorāni. Ja ir dots papildus ieguldījums mārketinga un pārdošanas aktivitātēs, lai motivētu klientus ierasties tieši šajos laikos, situācija ir labvēlīga.

Balstoties uz sarunām ar restorānu īpašniekiem, apkopojām trīs ieteikumus – kā saimniekot nesezonas laikā.

1. Sāciet gatavošanos nesezonai 6 mēnešus pirms tās

Tad kad vasarā Jūsu bizness plaukst, nevienam nav laika domāt par iespējamo klientu trūkumu janvārī. Tomēr, ja zināt, ka dažus mēnešus gadā atrodaties uz izdzīvošanas robežas, ir nepieciešams laiks, lai atrastu veidus, kā samazināt izmaksas šajā zemās noslodzes laika posmā.

Divi visizplatītākie izmaksu samazināšanas veidi:

Ēdienkarte — vai Jūsu ēdienkartes ir ēdienos ir dārgas sastāvdaļas un/vai tās ātri bojājas? Analizējiet savu ēdienkarti un saplānojiet, kā īslaicīgi to saīsināt. Detalizētie pārskati par Jūsu restorānu palīdzēs iegūt atbilstošu statistiku un finanšu informāciju, lai pieņemtu izsvērtu lēmumu.

Darba laiks — palūdziet savam grāmatvedim aprēķināt, cik daudz naudas Jūs ietaupītu, ja atvērtu savu restorānu stundu vēlāk vai slēgtu vienu stundu agrāk. Ņemiet vērā savu telpu uzturēšanas izmaksas, personāla izmaksas, kā arī šajās stundās nopelnīto naudu.

Aplūkojiet šo 8 minūšu video par restorānu darba laikiem:

2. Maksimāli izmantojiet sociālo mediju un interneta iespējas

Klusās sezonas laikā samazinās klientu un rezervāciju skaits, tāpēc ir īpaši svarīgi, lai jūsu restorāns būtu viegli atrodams internetā.

Kad pēdējo reizi pārbaudījāt, vai Jūsu restorāns ir redzams Google pirmajā lapā?

Lai to pārbaudītu, ierakstiet Google atslēgvārdu “restorāns” un tās pilsētas nosaukumu, kurā Jūsu restorāns atrodas (piemēram, veģetāriešu restorāns Rīgā), un lūkojiet, kas iznāks. Pirms pārbaudes iestatiet pārlūkprogrammu inkognito režīmā.

Cilvēki Jūs atradīs, ja Jūsu restorāns būs starp pirmajiem 10 Google sarakstā. Ja jūsu restorāns to vidū nav, konsultējieties ar mārketinga speciālistu un uzziniet vairāk par meklētājprogrammas optimizāciju.

Palieliniet atpazīstamību, izmantojot sociālo mediju iespējas:

  • iestatiet un iegādāties Facebook un/vai Instagram reklāmas,
  • sarīkojiet vismaz vienu kopīgošanas kampaņu soc. tīklos,
  • regulāri dalieties ar attēliem no sava restorāna un saviem ēdieniem, dzērieniem,
  • veidojiet jautrus video stāstus ar saviem klientiem vai arī ar saviem pavāriem,
  • jautājiet saviem klientiem par viņu gaumi un atsauksmes par pakalpojumu un atmosfēru

Organizējot savas tiešsaistes kampaņas, izmantojiet sava restorāna POS sistēmas piedāvātās funkcijas. Piemēram, CompuCash sistēmā Jūs varat izveidot dažādas atlaides visiem saviem produktiem vai izvēlētajām preču grupām. Varat arī izteikt personiskus piedāvājumus saviem pastāvīgajiem klientiem, pamatojoties uz viņu ēšanas paradumiem.

3. Iegūstiet jaunus klientus ar gudru mārketingu

Klusā sezona ir laba iespēja atjaunot vecos kontaktus. Izsūtiet jaunumus vai personīgi sazinieties ar saviem klientiem, kuri Jūsu restorānā ir rīkojuši dzimšanas dienas ballīti vai uzņēmuma pasākumu.

Mēģiniet organizēt dažāda veida pasākumus vai piedāvājiet šo iespēju piemērotam partnerim. Mūsdienās diezgan populāri ir tā sauktie tīklošanas pasākumi, taču nepārtraukti tiek rīkotas arī dzimšanas dienas ballītes, biznesa pusdienas un semināri.

Daži pasākumu piemēri, lai palīdzētu Jūsu radošumam:         

  • Vīna degustācija 10 cilvēku grupai katru piektdienu un sestdienu.
  • Vakariņas ar šefpavāru ar jaukiem pārsteigumiem.
  • Vakariņas kopā ar mākslinieku / mūziķi / uzņēmēju 10 cilvēku grupai katru otrdienu un trešdienu.

Aplūkojiet šo video par mārketingu restorānu biznesā.