“Pankūku māja” apvieno pašapkalpošanās kasi ar apkalpošanu pie galdiņa

“Pankūku māja” ir kafejnīcu tīkls, kas tikko atvēra savu trešo ēstuvi Tallinā. Tagad arī Tehnopol teritorijā izsalkušie varēs baudīt lielas, garšīgas pankūkas un citus gardus ēdienus.

Tehnopol kibernētikas nama tiešā tuvumā atrodas daudzi uzņēmumi un darbavietas. Netālu atrodas arī TalTech universitāte ar lielu studentu skaitu. Tas nozīmē, ka pusdienlaikā apkārt ir daudz izsalkušu cilvēku un lielākā daļa no viņiem dod priekšroku pusdienām katru dienu aptuveni vienā un tajā pašā laikā. Taču nevienam nepatīk garas rindas, tāpēc “Pankūku māja” darīja visu iespējamo, lai pusdienlaika stundās izvairītos no garām rindām. No atklāšanas dienas jaunajā kafejnīcā papildus parastajam kases aparātam tika ieviesta pašapkalpošanās kase, un šis sīkums būtiski palīdz saīsināt rindas pat aizņemtākajos laikos.

Ir vairāki iemesli, kāpēc uzņēmums var gūt labumu no pašapkalpošanās kases:

  • Īsākas rindas ļauj apkalpot vairāk cilvēku sastrēguma stundās;
  • Samazinātas personāla izmaksas – liels skaits klientu veic pasūtījumus, izmantojot pašapkalpošanās stendu, turklāt process bieži vien ir ātrāks, salīdzinot ar parasto kasieri;
  • Uzlabota klientu apmierinātība – tā kā daļa apkalpošanas procesa ir automatizēta, esošie viesmīļi varēs nodrošināt labāku apkalpošanu, vairāk smaidot;
  • Efektīva telpas izmantošana – pašapkalpošanās stendam ir nepieciešams mazāk vietas, salīdzinot ar tradicionālo leti ar kases aparātu.

Pašapkalpošanās kase nedz Igaunijā, nedz Latvijā vairs nav nekāds lielais jaunums. Šis risinājums tiek izmantots, piemēram, lielajās pārtikas veikalu ķēdēs un pat uz prāmjiem, kas kursē starp cietzemi un Igaunijas salām. “Pankūku mājas” ieviesto risinājumu īpašu padara tas, ka kafejnīca joprojām piedāvā apkalpošanu pie galdiņiem. Izmantojot pašapkalpošanās kasi, klients var veikt pasūtījumu dažu sekunžu laikā, nevis gaidīt, kad viesmīlis atnāks pie galdiņa ar ēdienkarti, fiksēs pasūtījumu, nogādās virtuvē. Tikai pēc visa šī, pavāri var sākt gatavot. Pēc ēšanas klientam nav jāgaida, kad viesmīlis atnesīs čeku, tad kamēr atnes karšu termināli un tikai tad apmaksa.

Ar jauno pašapkalpošanās kasi klients pasūtījumu nosūta pa taisno uz virtuvi, tāpēc pavāri var sākt gatavot pat pirms klients ieņēmis galdiņu. Pašapkalpošanās kasē klients saņem sava galdiņa numuru, tāpēc viesmīļi jau zina, kur nest ēdienu, kad tas ir gatavs. Jaunajā sistēmā ir apvienotas abu pasauļu labākās daļas – ātra pasūtīšana un galdiņa apkalpošana.

Lai arī jaunā kafejnīca atvērta tikai dažas nedēļas, klienti jau atzinīgi novērtējuši pašapkalpošanās stendu. Šobrīd aptuveni puse no visiem pasūtījumiem tiek veikta pašapkalpošanās ceļā. Darbinieki stāsta, ka klienti augstu novērtē ātrumu arī ārpus sastrēguma stundām. “Piemēram, ienāk četru cilvēku grupa, pie pašapkalpošanās kases pasūtījumus veic divi, bet pie manis – pārējie. Viņi jau tagad saprot, ka tādā veidā pasūtījumu saņems ātrāk,” jaunās sistēmas ērtības uzteic viesmīlis.

Arī “Pankūku mājas” tīkla līdzīpašnieks un galvenais šefpavārs Madis Nurmsalu ir gandarīts par jauninājumu: “CompuCash mūs ir ļoti pozitīvi pārsteidzis. Viņi mums izstrādāja iespēju pašapkalpošanās stendā ievadīt galdiņa numuru. Kad bijām ciemos uz demonstrāciju, šī funkcionalitāte vēl nebija pieejama. Turklāt CompuCash patiešām uzklausa un palīdz mums rast risinājumus problēmām, kas radušās pirmajās jaunās sistēmas lietošanas nedēļās. Piemēram, kā jau pusdienu vietai dažkārt gadās, negaidīti pietrūkst kādi produkti vai izejvielas. Ja mēs vienkārši dzēstu pogas tiem ēdieniem, kuru mums pašlaik nav, ekrānā veidojas tukšas atstarpes, taču CompuCash ātri izdomāja risinājumu. Tagad pogas uz ekrāna atzīmējam ar pārdošanas ierobežojumu, lai klientam būtu skaidrība. Tāpat sapratām, ka pašapkalpošanās stendā ir jānorāda, vai klienti vēlas ieturēt maltīti uz vietas vai līdzņemšanai. Tagad sistēmai ir pievienota arī šī opcija.”

“Pankūku māja” Tehnopolā mums ir pirmā vieta, kur esam izmantojuši pašapkalpošanās iespēju. Tā kā pieredze ar CompuCash un jo īpaši pašapkalpošanās stendu ir bijusi laba, mēs drīzumā turpināsim pašapkalpošanās stendu uzstādīšanu citās mūsu vietās,” piebilda Nurmsalu.

Ikviens, kurš kādreiz ir vadījis ēdināšanas vai restorānu biznesu, zina, ka tas ir grūts bizness, kurā tiek skaitīts katrs eiro. Neviens ieguldījums netiek veikts bez pamatīgas analīzes. “Pankūku mājas” izvēlētais risinājums bija finansiāli izdevīgs. Tā vietā, lai izmantotu dārgu kases aparātu, sistēma ir 100% balstīta uz programmatūras, kas darbojas uz iPad. Visas investīcijas, ieskaitot kasiera izmantoto kases sistēmu un pašapkalpošanās kasi, bija tādas pašas kā 2,5 mēnešu darbaspēka izmaksas vienam viesmīlim. Tā kā apkalpojošajā sfērā personāla svārstības ir ārkārtīgi lielas, noteikti jāņem vērā, ka papildus tiešajiem algu ietaupījumiem ir arī personāla atlases un apmācību izmaksu ietaupījumi.

Kas ir pašapkalpošanās tirdzniecības vieta?

  • Skārienekrāna risinājums, kurā klients pats var norēķināties par pirkumiem.
  • Norēķināties var ar parasto bankas karti vai digitālām kartēm (Google / Apple Pay).
  • Lietotājiem pieejamas četras valodas: igauņu, angļu, krievu un somu valodas.
  • Pašapkalpošanās kase ir piemērota pakalpojumu sniedzējiem, kuriem noteiktās dienas stundās mēdz būt rinda – piem. pusdienu vietas, izklaides centri u.c.
  • Pašapkalpošanās kasē var pārdot biļetes, gabala preces, kā arī preces pēc svara.
  • Ēdināšanas iestāžu gadījumā, risinājumu var savienot ar galdu numuriem – tas ļauj zināt kuram galdiņam pasniegt ēdienu.
  • Muzeja vai izklaižu centru gadījumā klients var iegādāties biļeti tiešsaistē un ar šo pašu biļeti nokļūt attiecīgajā iestādē.
  • Preču nosaukumus un cenas var ērti mainīt un pievienot darbinieki ar atbilstošo piekļuvi. Iespējams arī pievienot preces ar atlaidēm un organizēt akcijas.
  • CompuCash var integrēt ar biznesa vadības vai grāmatvedības programmatūru, kas ietaupa papildus laiku un samazina cilvēcisku kļūdu iespējamību.