Pašapkalpošanās automāti palīdz kafejnīcām pārvarēt personāla trūkumu

Pašapkalpošanās kases punkti tiek izmantoti jau vairākus gadus un šobrīd ir grūti nosaukt apkalpošanas zonu, kur tie netiek izmantoti vispār. Pēc pašapkalpošanās punktu atsaucīgas uzņemšanas tirdzniecības lielveikalos un degvielas uzpildes stacijas, bankās, automazgātuvēs tos sākuši izmantot arī sporta klubi un kafejnīcas. Galvenais motivātors ir personāla deficīts.

Igaunijā ir vairākas kafejnīcas, kas jau izmanto CompuCash pašapkalpošanās risinājumu, piemēram, Plus cafes Mustika centrā un Tallinas autoostā, Bliss Tray bistro un Freshfood ēdnīcas, Inchcape Motors un Reval Café kafija Swedbank ēkas.

Izmaksu samazināšana ar pašapkalpošanās POS

Kad parādījās pašapkalpošanās kases, tās tika uzņemtas ar bažām, ka atņems cilvēkiem darbu. Šīs bailes nav piepildījušās – pašapkalpošanās tirdzniecības vietas ļauj uzņēmumiem efektīvāk izmantot savus resursus, jo daļa no darba ir nodota no personāla pašiem klientiem. Pateicoties tehnoloģijām, viegli un rutinēti uzdevumi tiek atrisināti bez darbinieku pieslēgšanās un personālam ir iespēja koncentrēties uz intelektuālākiem uzdevumiem.

“Lai gan pašapkalpošanās kases sistēma

ne vienmēr palielina apgrozījumu,

tā noteikti samazina izmaksas.”

2018. gada 2. ceturksnī Igaunijā lielākais vakanto darba vietu skaits, salīdzinot ar citām nozarēm, bija ēdināšanas sektorā. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc Tallinas ēdināšanas tīkls Pluss jau pirms trim gadiem nolēma savu pirmo kafejnīcu apkalpot ar “robotiem”. Gadu vēlāk pašapkalpošanās risinājums tika ieviests arī viņu kafejnīcā Mustamē.

“Lēmums izmēģināt pašapkalpošanās tirdzniecības vietu nebija viegls. Bija grūti aprēķināt tā rentabilitāti un paredzēt krāpšanu procentuālo daļu,” stāsta Heli Hansen no Pluss kafejnīcām. Šobrīd viņa var teikt, ka dzīvē zādzības notiek gaužām reti un kafejnīcās papildus ierastajai videonovērošanai ir arī regulāras dienas pārbaudes.

On the picture:  Pluss Café self-service counter in Tallinn Central Bus Station

Reval Café stāsta, ka tas ir aizraujošs pārbaudījums, jo kafejnīcā iekļūt var tikai bankas darbinieki un viņu viesi, un nav absolūti neviena cilvēka, kas uz sitienu varētu palīdzēt klientiem ar pašapkalpošanās kasēm.

Renē Treifelds ir ļoti apmierināts ar pārbaudes periodu. Tas bija nepieciešams, lai nodrošinātu vēl lielāku drošību jaunajam apmaksas risinājumam Swedbank ēkās. Šī iemesla dēļ klienti var norēķināties tikai ar swipe maksājumu, un tas nozīmē, ka maksimālā summa par pirkumu nevar pārsniegt 25 eiro.

Viegli lietojams un ātrs serviss

Saskaņā ar patērētāju aptauju Igaunijā 2018. gadā 71% deva priekšroku pašapkalpošanās pārdevējiem. Šo pārsteidzoši augsto procentuālo daļu var saistīt ar neapmierinošo apkalpošanas pieredzi, jo gandrīz puse vienas un tās pašas aptaujas respondentu ir nolēmuši neapmeklēt kādu kafejnīcu vai veikalu šī paša iemesla dēļ.

Lai piedāvātu patiešām labu klientu servisu, kafejnīcām un restorāniem ir jāpieliek milzīgas pūles. Viena iespēja piesaistīt uzmanību, atšķirties no konkurentiem un samazināt izmaksas, ir ļaut klientiem pašiem sevi apkalpot. Tas ir īpaši svarīgi pusdienlaikā, kad neviens nevēlas gaidīt garās rindās.

Izstrādājot pašapkalpošanās risinājumus, CompuCash ņem vērā abu segmentu: ēdināšanas un veikalu, vajadzības. “Labi funkcionējošai pašapkalpošanai ir jābūt ērti lietojamai katram klientam. Cilvēkam uzreiz jāsaprot, ko darīt, kādu pogu nospiest,” skaidro Mārtins Laurs, tirdzniecības vietu nodaļas vadītājs CompuCash.

Pirms sākt baudīt ēdienu, Mustika kafejnīcā cilvēkiem ir jāveic trīs vienkāršas darbības:

  1. izvēlēties ēdienu no trim iespējām (cenu kategorijām): zupa ar cenu 4,50€, Āzijas bufete ar cenu 6,50€ vai pilna bufete ar cenu 7,50€;
  2. reģistrēt šo izvēli pašapkalpošanās tirdzniecības vietā un
  3. apmaksāt maltīti ar savu bankas karti.

Cilvēki, kuri vēlas maksāt skaidrā naudā, to var izdarīt kafejnīcas malā. “Pagaidām visi ir pamanījušies samaksāt,” apmierināti stāsta Helija Hansena.

Arvien vairāk uzņēmumu atklāj, ka pašapkalpošanās risinājuma ieviešana palīdz risināt personāla trūkuma problēmu un dod iespēju saprātīgāk izmantot esošos darbiniekus. Tā ir arī pievilcīga iespēja piedāvāt saviem klientiem ērti lietojamu veidu, kā norēķināties par pārtiku un precēm. Turklāt tas samazina risku, ka jūsu klienti izlems neatgriezties sliktas pieredzes dēļ.

Interesējaties kā pašapkalpošanās risinājums var samazināt izmaksas Jūsu kafejnīcā vai veikalā un piedāvāt labāku klientu pieredzi? Sazinieties ar mums!

Aplūkojiet video kā CompuCash pašapkalpošanās biļešu tirdznieciba strādā Tallinas Zoodārzā.

Meklējiet risinājumu, kas sevi pierādījis ?

Aizpildiet pieteikuma formu vai zvaniet.

telefons: +371 2688 2932

Sazinieties ar mums

Turpināt

Sazināsimies ar Jums iespējami tuvākajā laikā

    CompuCash on loodud selleks, et lihtsustada müügitegevusi, vältida rahalisi ja kaubaga seotud kadusid, hoida äritegevus kontrolli all, integreerida ettevõtte tööprotsesse ning võimaldada efektiivset kvaliteetset klienditeenindust.
    CompuAccess võimaldab mugavalt planeerida töögraafikud, mõõta lihtsalt reaalset tööaega, sh nii automaatselt kui ka soovi korral detailselt paljude tööliikide kaupa. Sisukad raportid nutikateks otsusteks ning kvaliteetne sisend palgaarvestuseks.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.