Startup uzņēmumi veic savas ikdienas darbības un pieņem lēmumus, pamatojoties uz statistiku un dažādiem citiem rādītājiem. Šie rādītāji katru mēnesi tiek uzraudzīti un vairumā gadījumu tie arī tiek kopīgoti ar pārējiem darbiniekiem.
Tas ir viens no iemesliem, kāpēc tādi startupi kā Bolt, Skype vai Wolt ir tik veiksmīgi.
Labā ziņa ir tā, ka uz datiem balstītu pārvaldību var izmantot visos uzņēmumos, kafejnīcās un restorānos.
Tiešsaistes rādītāji tiek parādīti galvenokārt uz biroja sienas ekrāna. Šos datus var glabāt arī Eksel vai Google Spreadsheet, kā Jums ērtāk.
Datu caurskatāmība palīdz viegli noskaidrot, cik veiksmīgi uzņēmums virzās uz saviem mērķiem un kādās jomās vairāk jāstrādā, lai sasniegtu izvirzītos mērķus.
Demonstrētā informācija palīdz darbiniekiem arī saprast, kā klājas uzņēmumam un kā viņu ieguldījums sekmē uzņēmuma panākumus.
Datu analīze restorānu biznesā ar KPI
Viens no veidiem, kā vadīt savu restorānu biznesu kā startapu, ir sākt ar KPI (galvenie veiktspējas rādītāji) izvēlēšamos.
Tā ir metodika, kurā uzņēmums izvirza izmērāmus mērķus un ik mēnesi turpina tos uzraudzīt. Tomēr arī vienreizēja Jūsu uzņēmuma datu pārlūkošana var pārsteigt un sniegt jaunus skatu punktus.
Pateicoties KPI, Jūsu vadības komanda vienmēr zinās, kurai jomai pievērst lielāku uzmanību, lai palielinātu peļņu, paātrinātu attīstību un izvairītos no naudas izšķērdēšanas. KPI palīdz novērtēt, ko esat jau sasniedzis un cik tālu esat no izvirzītajiem mērķiem.
Vienīgais priekšnoteikums ir datu bāze, no kuras viegli iegūt nepieciešamo informāciju.
Attēlā var redzēt Compucash tiešsaistes informācijas paneli.
Nākamajā daļā mēs parādīsim dažus visbiežāk izmantotos KPI piemērus restorānu biznesā un parādīsim, kā tīmeklī balstītais CompuCash palīdz Jums apstrādāt savus datus.
Izplatītākie KPI restorānu biznesā
Katrs uzņēmums ir atšķirīgs savā veidā, tāpēc arī KPI atšķiras atkarībā no nozares un jomas. Jūs varat izvēlēties starp simtiem KPI, taču Jums nevajadzētu tajos apjukt.
Visprātīgāk ir sākt ar 3 – 5 KPI: izvēlieties tos, pievienojiet tos Excel lapā un pievienojiet kalendāram atgādinājumus, kad pievienot jaunus skaitļus un analizēt rezultātus.
Šeit būs pāris KPI piemēri, kas piemēroti restorānu biznesam.
1. Produktu pārvaldīšana
Preču grupu tirdzniecība.
Pārdoto produktu daudzumi.
Pamatojoties uz pārdošanu, labākie produkti.
2. Komandas vadība
Jūsu labākie pārdevēji/viesmīļi un viesmīles.
Vidējais rēķins.
Vidējais rēķins vienam klientam.
Klientu skaits.
3. Pārdošanas un mārketinga vadīšana
Pārdošana un mārketings palīdz Jums attīstīt savu biznesu. Analizējot KPI, Jūs variet sekot līdzi savām pārdošanas un mārketinga aktivitātēm un to rezultātiem.
Jums vienmēr noderētu zināt sekojošo:
- cik Jums ir lojālo klientu (cik bieži un ko viņi pērk, un kādas ir viņu pirkuma vidējās summas);
- cik daudz galdiņu tiek rezervēts un pa kādiem kanāliem (tālrunis, e-pasts, mājas lapa, sociālie mediji);
- cik daudz līdzekļu tērējat mārketingam un reklāmām;
- cik cilvēku apmeklē Jūsu mājaslapu;
- cik daudz sekotāju Jūsu restorānam ir sociālajos medijos.
Šajā tabulā ir parādīts mārketinga un pārdošanas KPI piemērs programmā Excel.
Visi šie rādītāji palīdzēs pieņemt lēmumu turpināt kampaņu vai nē, kur labāk ieguldīt savu laiku un līdzekļus.
Datu uzturēšana ar tīmeklī balstīto CompuCash
Izmantojot CompuCash, Jūs ērti un viegli variet iegūt lielāko daļu iepriekš minēto datu.
Viss kas Jums jāizdara, ir jāpieslēdzās: http://www.Compucash5.com, un jāanalizē pieejamie dati atbilstoši savām vajadzībām.
Lai paātrinātu darbu, biežāk izmantotos datu pieprasījumus var saglabāt kā šablonus.
Ja jums vēl nav piekļuves tiešsaistē balstītajam CompuCash, tad sazinieties ar mums.